Przejdź do głównej zawartości

Wywiady z kandydatami na przewodniczącego #2 - Martyna Nowak

Drugą kandydatką jest Martyna Nowak z klasy 2d. Martyna prywatnie interesuje się szeroko pojętym sportem, a także tańczy już od ponad 8 lat.  


Dlaczego zdecydowałaś się, aby kandydować na przewodniczącego szkoły?  

„Od zawsze miałam taką myśl, taki pomysł, żeby zostać przewodniczącą szkoły. W tym roku nadarzyła się taka okazja, że miałam możliwość kandydować. Udało mi się zebrać osoby, które we wcześniejszych latach działały na rzecz samorządu i szkoły i zdecydowałam że podejmę się tego wyzwania.” 

Jak wcześniej udzielałaś się w życiu szkoły?  

„Między innymi, w tamtym roku brałam udział w filmikach promujących naszą szkołę  Było to organizowane przez ówczesny samorząd.” 

Czy mogłabyś szerzej opowiedzieć nam o swoich postulatach?  

„Moje postulaty to między innymi utworzenie Rady Uczniowskiej,  która mniej więcej co miesiąc będzie organizować spotkanie przewodniczących klas, którzy będą mogli podzielić się z nami pomysłami całej klasy,  a my będziemy starać się je zrealizować. Następny to debaty międzyklasowe, każda klasa wybiera swoich przedstawicieli, którzy później będą reprezentować swoją klasę w debacie. Następnym postulatem jest stworzenie Instagrama, umożliwiającego ukazanie przez każdą klasę codzienności w szkole. Będzie to polegało na tym, że stworzymy Instagrama szkolnego, który nie będzie pokazywać stricte rzeczy jakie dzieją się w szkole, typu konkursy czy dni tematyczne, tylko będziemy przekazywać konto każdej klasie, a jej zadaniem będzie prowadzić tego Instagrama. Chcemy też rozbudować dzień języków obcych i pod koniec roku przeznaczyć na niego cały dzień. Będzie to polegało na tym, że będą rozłożone stoiska, na których będzie przedstawione dany kraj, jego tradycje, jedzenie i kultura. To tylko niektóre z moich postulatów po resztę zapraszam na moje plakaty.” 

Jakie są twoje mocne strony?  

„ Do moich zalet na pewno mogę zaliczyć: samodyscyplinę, prawdomówność, wytrwałość oraz to że jestem wielozadaniowa i mam świetną organizację pracy.” 

Jak zamierzasz ułatwić pierwszoklasistom zaaklimatyzowanie się w nowej szkole?  

„Na pewno przez wszelkiego rodzaju dni tematyczne oraz przez jeden z moich postulatów, który odnosi się do tego, że osoby ze starszych klas będą pomagać młodszym kolegom z nauką, a w zamian za to, będą mogli otrzymać pozytywne oceny z danego przedmiotu. Można powiedzieć że będzie to coś w rodzaju wzajemnych korepetycji.” 

Na co zamierzasz kłaść największy nacisk w swoich działaniach?  

„Najbardziej skupię się na rozwoju naszej szkoły, przyjaznej atmosferze i na tym, by każdy czuł się tutaj dobrze.” 

Na jakiej podstawie dobierałeś osoby do swojego sztabu? 

„ W moim sztabie są osoby, które wcześniej znałam i które we wcześniejszych latach brały aktywny udział w działaniach samorządu. Zgodziły się na pomoc w mojej kampanii i w późniejszych działaniach samorządu. Myślę że był to dobry wybór.” 

Jak wygląda taka kampania od środka?  

„Gdy zaczęliśmy naszą działalność, zorganizowaliśmy między innymi sektory, czyli dziedziny, którymi  będzie się zajmowała poszczególna osoba. Ten podział obowiązków sprawdził się już w poprzednich latach, dlatego postanowiliśmy go zastosować. Zorganizowaliśmy też kilka spotkań, na których każdy dał kilka pomysłów i przedstawił swoją wizję na tą kampanię. Uważam, że jesteśmy w pełni przygotowani do wyborów.” 

Czy macie w planach organizowanie akcji typu poczta walentynkowa itp. W razie ewentualnego zdalnego nauczania? Jeśli tak, jakie to by  były akcje? 

„Mamy kilka postulatów, które będą w pełni funkcjonować, również na zdalnych. Jak na przykład anonimowy telefon zaufania, dni tematyczne, Speed Dating na serwerze Discord, szczęśliwe numerki oraz wyżej wymieniona pomoc z opanowaniem materiału przez starszych kolegów” 

Dlaczego to właśnie ciebie powinniśmy wybrać? 

„Jestem osobą konsekwentną, rzetelną, pomimo trwającej pandemii, chce aby atmosfera w szkole była przyjazna, będę brała swoją pracę na poważnie, co można zauważyć w moich postulatach. Nie mam zamiaru nikogo łudzić nie wykonalnymi obietnicami i liczę na zdrową konkurencję oraz wasze głosy” 

Dziękuję za wywiad i życzę powodzenia w dalszej kompanii 

,,Również dziękuję” 


Wywiad przeprowadziła Daria Wielgos 



Komentarze