W dzisiejszych czasach bez znajomości przynajmniej jednego języka obcego ciężko
nam funkcjonować. Obco brzmiące zwroty pojawiają się dosłownie wszędzie- etykiety,
ogłoszenia, publikacje, piosenki. W tym celu 25 września samorząd szkolny przygotował
program mający na celu promocję języków obcych.
Jedną z tych aktywności był „Konkurs na plakat”: chętni uczniowie wykonali
indywidualną pracę plastyczną nawiązującą do wybranego kraju, np. Hiszpanii, Włoch,
Niemiec itd.. Oprócz tego, na 6-tej lekcji można było usłyszeć krótką audycję, a na każdej
przerwie od 6-tej do 10-tej lekcji słuchaliśmy największych hitów wykonywanych przez
artystów w różnych językach europejskich. Uczniowie, którzy w tym dniu od 6-tej lekcji mieli
lekcję francuskiego lub angielskiego mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o danym języku
oglądając prezentacje lub grając w quizy. Na 10-tej lekcji osoby, które w tym czasie miały
języki obce, spędzały czas poszerzając swoją wiedzę na temat kraju, z którego pochodzi dany
język. Klimat tworzyły wystrój sali, pamiątki, stroje, czy przekąski. Ponadto na ostatniej lekcji
nauczyciele niemieckiego, hiszpańskiego i włoskiego przechodząc z klasy do klasy, która na
co dzień nie ma styczności z danym językiem, prezentowali o nim mini-lekcje.
Dzięki temu każdy dowiedział się czegoś nowego i zobaczył korzyści płynące z
umiejętności posługiwania się obcymi językami.
Komentarze
Prześlij komentarz