Uczniowie
debatowali nad poszczególnymi tematami:
1.Monitoring
w Szkole szkodzi.
2.Media
społecznościowe raczej źle niż dobrze wpływają na
poinformowanie.
3.Wprowadzanie
w błąd uczestników badań psychologicznych jest nieetyczne.
W
pierwszej turze wystartowali uczniowie z II LO (pod opieką Pani
Katarzyny Sawickiej) przeciwko III LO, pokonali ich wynikiem 2:0,
dzięki czemu zakwalifikowali się do finału. W drugiej turze
Liceum Sióstr Prezentek zmierzyło się z uczniami z I LO z wynikiem
2:0. W finale walczyliśmy z reprezentantami szkoły Sióstr
Prezentek. Niestety pomimo znakomitej dyskusji poprowadzonej przez
naszych uczniów nie udało się nam awansować do finału w Warszawie. Należy ich pochwalić za
odwagę oraz za to, że nie dali się zjeść przez stres. Potrzeba
dużej odwagi i oczywiście wiedzy, aby stanąć do "walki na
argumenty". Trzeba ich pochwalić, że jako jedyni zachowali
spokój i nie dali się ponieść emocjom (co zgubiło niektóre
drużyny), argumenty były trafne i dobrze przygotowane, z pewnością
wyróżnili się na tle retorycznym. Brak awansu do następnego etapu
nie jest oznaką porażki tylko niepowodzenia. Dziękujemy
reprezentantom z klasy 2B i trzymamy za nich kciuki w dalszych
osiągnięciach.
Skład
reprezentantów z klasy 2B humanistyczno- prawnej:
Klara
Dubiel
Michał
Sochacki
Klara
Borkowska
Jakub
Szczepański
Wywiad przeprowadzony z finalistami: Liceum Sióstr Prezentek (kolor niebieski), II LO (kolor czerwony)
Ile czasu poświęciliście na przygotowania do debaty?
- Nie trwało to długo, ok. 2 dni przed debatą zaczęliśmy się przygotowywać.
-
Dowiedziałem się z wtorku na środę, że będę brał udział,
dość spontanicznie to wyszło.
-
Dobrze przygotowywaliśmy się do pierwszego tematu debaty. Awans do
finału był dla nas zaskoczeniem, na 10 min przed finałową
tezą szukaliśmy argumentów, dość spontanicznie działaliśmy.
-
Pięć godzin (śmiech). /Kuba Szczepański
-
O debacie dowiedzieliśmy się trzy dni przed. Pięć godzin takiej
intensywnej pracy grupowej. /Klara
Dubiel
-
Pracowaliśmy również dużo w domu. /Klara
Borkowska
Co skłoniło was do udziału w turnieju DEBAT?
- Pani profesor napisała do mnie o 23.00 we wtorek, jestem debiutantem całkowitym.
-
Potraktowaliśmy udział z ciekawości, jako nowe wyzwanie, możliwość
nabywania nowych umiejętności doświadczeń.
- Jest to dobre rozwinięcie naszego profilu, humanistyczno- prawnego oraz dobra zabawa. /Michał Sochacki
-
Wygrana (śmiech). /Kuba Szczepański
-Poszerzanie
naszych horyzontów, zdobywanie nowego doświadczenia. /Klara
Borkowska
Czego
najbardziej się obawialiście przed rozpoczęciem debaty?
- I LO, najbardziej.
-
To, że stracimy wątek wypowiedzi i nie będziemy w stanie ruszyć
dalej z tematem.
- Niewygodnych pytań. /Kuba Szczepański
-
Obawa przed tym, co przygotowali nasi przeciwnicy. /Klara Borkowska
-
Ciszy, pytania, które nas zagnie i sprawi trudność odnalezienia się w wypowiedzi. /Klara Dubiel
O czym dowiedzieliście się o sobie, co dał wam udział w debacie?
- To, że dobrze radzimy sobie ze stresem.
-
Że dobrze działamy na spontanie.
- Ukazał siłę pracy w zespole. Z charakteru jestem taka że wole sama się przygotowywać, bo czuje się wtedy pewna , jednak udział pokazał mi, że bez pomocy grupy nie byłabym wstanie sama wymyślić tyle, co cała grupa. Przez ten czas przygotowań wymyśliliśmy tone argumentów i wybraliśmy najlepsze, to mi pokazało że TEAM jest ważny. /Klara Dubiel
-
To,że retoryka jest bardzo przydatną umiejętnością życiową.
/Michał Sochacki
-
Poznaliśmy wiele ważnych cytatów. /Kuba Szczepański
- To,
że wszyscy chcemy przeczytać: "Erystyka"
Arthura Schopenhauer oraz polecić przeczytanie "Rozmyślań " Marka Aureliusza.
Rozmawiała: Agnieszka
Solska
Komentarze
Prześlij komentarz