Przejdź do głównej zawartości

Myślmy odważnie- Wiktoria Szpunar

Zgodnie z obietnicą, mamy dla Was wywiad także z drugą kandydatką na przewodniczącą 2 LO - Wiktorią Szpunar, uczennicą klasy 2A. Mamy nadzieję, że post dostarczy Wam wszystkich niezbędnych informacji dotyczących kampanii jej oraz pomysłów na zrewolucjonizowanie szkoły. Jeśli chcecie na bieżąco śledzić poczynania Wiktorii, dołączcie do jej wydarzenia na Facebooku klik. Serdecznie zapraszamy do lektury!



Kandydowanie było samodzielną decyzją, czy ktoś Cię do tego zachęcił? 
Początkowo myślałam o tym sama, ale nie byłam do końca przekonana, czy podołam takiemu zadaniu i uda mi się połączyć naukę z obowiązkami przewodniczącej. Na jakiś czas odłożyłam ten plan na bok, ale później usłyszałam wiele zachęt, by jednak kandydować. Ostatecznie postanowiłam, że spróbuję swoich sił, bo to może być bardzo ciekawe doświadczenie i będę mogła przyczynić się do rozwijania szkolnej społeczności.

Dlaczego uważasz się za odpowiednią kandydatkę na to stanowisko?
Bardzo lubię tworzyć nowe projekty, wprowadzać innowacje. Podoba mi się, gdy w szkole dużo się dzieje. Poza tym fajnie jest mieć nad tym jakąś kontrolę, móc samej tym zarządzać. Dodatkowo, już od czasów gimnazjum aktywnie angażowałam się w życie szkoły. Myślę, że to doskonała forma oderwania się od nauki. W zeszłym roku byłam organizatorką akcji "Na psa urok" i miałam okazję przekonać się jak tego typu prace wyglądają "zza kulis"- liczą się nawiązywanie współpracy i  nadzorowanie. Wydaje mi się, że posiadam takie cechy, które pozwolą mi sprawnie tym wszystkim kierować.

Jakimi kryteriami kierowałaś się podczas doboru osób do swojego sztabu?
Chciałam żeby mój sztab był różnorodny, tak aby każda osoba mogła coś do niego wnieść, żeby wszyscy się wzajemnie uzupełniali. W skład zespołu wchodzą m.in. osoby, które interesują się fotografią- co wiadomo jest przydatne w promocji na początku kampanii, a później także szkoły. Inni działają aktywnie w sporcie, w teatrze, organizują akcje charytatywne, interesują się sztuką. Wydaje mi się, że każdy z członków mojego sztabu może dać wiele od siebie.

Dlaczego postawiłaś na takie hasło i gamę kolorystyczną w swojej kampanii?
Moje kolory przykuwają uwagę, ale jednocześnie są spokojne i stonowane. Nie ukrywam, że dyskusje nad hasłem trwały dosyć długo, ale po dokładnym omówieniu wszystkiego, zgodnie stwierdziliśmy, że "Myślmy odważnie" będzie najlepszym wyborem. Przesłanie hasła jest jasne- nie bójmy się odkrywać, tworzyć nowych rzeczy, myślmy przyszłościowo, nie trzymajmy się oklepanych szablonów i przede wszystkim, wierzmy w swój sukces.

Jak wyglądał proces tworzenia kampanii i jak długo trwał?
Początkowo każdy z nas indywidualnie zastanawiał się, jak ta kampania ma wyglądać, ale niezbyt dobrze nam to szło (śmiech). W końcu się spotkaliśmy, przejrzeliśmy przykładowe gamy kolorystyczne i plakaty. Jeśli chodzi o hasło, to czerpaliśmy inspiracje z motywacyjnych cytatów i właśnie stąd wzięło się "Myślmy odważnie". Cały konspekt gamy i sloganu powstał w jeden dzień. Równocześnie zajęłam się projektowaniem plakatu. Stworzyłam go samodzielnie, aby idealnie odwzorowywał moją osobowość i to, co chciałam przekazać.

Co nie działa w szkole tak jak powinno, co należy zmienić?
Wydaje mi się, że w tamtym roku Samorząd działał bardzo dobrze- było wiele rozmaitych wydarzeń, akcji. Nie ma rzeczy, które jakoś szczególnie przeszkadzają mi w życiu szkoły, a jeśli już są, to ciężko jest je zmienić, jak na przykład ruch na schodach (śmiech). Już tyle osób to obiecywało, ale to sprawa daleko wykraczająca poza możliwości Samorządu- po prostu potrzeba nam trochę czasu, by  uczniowie pierwszych klas nauczyli się, jak sprawnie poruszać się po korytarzach. Na pewno chcę wprowadzić wiele nowości, bo z roku na rok jest pewnego rodzaju powtarzalność.

Jakie pasje rozwijasz poza szkołą?
Całkiem dużo tego (śmiech). Przez 9 lat chodziłam do szkoły muzycznej- gram na fortepianie, ale raczej dla siebie, niż przed publicznością. Poza tym działam w harcerstwie, prowadzę zbiórki i pracuję z dziećmi ze szkół podstawowych. Myślę, że jest to doskonała forma szlifowania moich umiejętności przywódczych. Aktywnie udzielam się w swojej miejscowości i współpracuję ze szkołą. Obecnie działam w Kółku Filmowym. Chociaż nie widać mnie na nagraniach, to zza kamery organizuję pracę zespołu i opracowuję plan oraz ustalam co ma pojawiać się w odcinkach. Od kilku lat interesuję się fotografią i grafiką komputerową- większość rzeczy nauczyłam się robić sama, ale ukończyłam także kurs fotografii i obróbki cyfrowej.

Podaj pięć cech, które- według Ciebie- najlepiej Cię opisują.
Rzetelna, systematyczna, perfekcjonistka, pomysłowa, nieszablonowa.

Czy masz zamiar nawiązać współpracę z innymi szkołami, a jeśli tak, to jak miałby ona wyglądać?
Tak. Przyznam, że już kontaktowałam się z obecnym Samorządem IX LO, który wspierałam w procesie wyborczym.W I LO sprawa jest już jasna, bo mamy tylko jedną kandydatkę. Także już we trójkę planujemy utworzyć Unię Samorządów Szkół Rzeszowskich- to pomysł kandydatki z I LO. Organizacja miałaby zrzeszać wszystkie Samorządy liceów w Rzeszowie w celu organizacji wydarzeń, koncertów oraz integracji. Dokładniej to omówimy jeśli uda mi się wygrać. Mam nadzieję, że nawet jeśli Klaudia zwycięży, to uda się jej nawiązać współpracę, bo jest to naprawdę bardzo fajny pomysł.
Dodatkowo chcemy wprowadzić we wszystkich liceach Kartę Aktywnego Ucznia. Za zaangażowanie w życie szkoły będzie się dostawać pieczątki, które zostaną wymienione na NP czy inne udogodnienia, które nauczyciele będą gotowi zaoferować.

Jeśli wygrasz, czy każda osoba z Twojego sztabu będzie mieć ściśle określone zadanie, czy każdy projekt będzie opracowywany wspólnie?
To zależy. Chcemy kontynuować podział na ministerstwa, więc na pewno każdy bardziej zaangażuje się w to, w czym się czuje najlepiej. Myślę, że wszystko ostatecznie poukłada się, gdy już przyjdą osoby chętne do pracy w ministerstwach, a wtedy na pewno wyłonią się jacyś liderzy. Każde ministerstwo będzie miało swój konkretny plan, ale mam nadzieję, że mój sztab będzie jak najbliżej mnie i będzie mi pomagał koordynować i organizować pracę. Wiem, że są to osoby, na których zawsze mogę polegać i jestem pewna, że wykażą się ogromnym zaangażowaniem podczas trwania mojej kadencji.

Który postulat z Twojej listy jest- według Ciebie- wystarczająco atrakcyjny, by uczniowie poparli Twoją kandydaturę? 
Dla mnie bardzo atrakcyjna jest ta współpraca z liceami, bo to okazja do poznania bardzo dużej grupy ludzi. Dla osób, które lubią nawiązywać kontakty, jest to naprawdę interesująca propozycja. Poza tym, spełnieniem moich marzeń jest organizacja balu karnawałowego. Jeszcze dokładnie nie wiem, czy znajdą się osoby chętne, by zorganizować to w wynajętej sali. Jeśli koszty będą przewyższać ich oczekiwania, to możemy spróbować zrealizować coś takiego w szkole. Wtedy na pewno cena będzie o wiele bardziej przystępna. Niezależnie od tego, w jakim to będzie miejscu, mam nadzieję, że będziemy się świetnie bawić przy fajnej muzyce, pysznym jedzeniu i w doborowym towarzystwie, oraz że wspólnie wybierzemy króla i królową balu. 😊

Dziękuję bardzo za rozmowę i życzę powodzenia.
Również dziękuję!

Rozmawiała Aneta Jasion








Jakie macie wrażenia po przeczytaniu wywiadów z obiema kandydatkami? Wiecie już na kogo zagłosować? Która kampania jest bliższa Waszym oczekiwaniom? Podzielcie się w komentarzach w sposób KULTURALNY Waszymi spostrzeżeniami :)
* Gwoli ścisłości: dziewczyny miały rozmowy tego samego dnia, więc żadna z nich nie zobaczyła  wcześniej ani pytań, ani odpowiedzi konkurentki*

Komentarze