Przejdź do głównej zawartości

AKT I SCENA II



FACEBOOK, INSTAGRAM, SNAPCHAT, YOUTUBE, TWITTERPINTEREST, WHATSAPP, TUMBRL, TIK TOK  




And all those apps I want to delete
for a while...

Musimy wiedzieć, co się dziś dzieje, ponieważ jesteśmy częścią globalnej społeczności. Nie masz racji mówiąc, że nie powinniśmy: oglądać na bieżąco wiadomości, sprawdzać Facebooka, przeglądać nowe zdjęcia na Instagramie, upewnić się czy snap na dni został wysłany (bo jak nie, to X dni wysyłania pójdzie na marne), scrollować tablicę, obejrzeć zaległy odcinek ... 

Musisz, PO PROSTU musisz...

znać UMIAR.

W tej chwili na świecie przepływ informacji jest tak szybki, że w ciągu kilku sekund możesz nawiązać kontakt z każdym (np. z pingwinem). Dzwonisz z aparatu telefonicznego pod numer kierunkowy  + 261 Madagaskaru. Odbiera pingwin i mówi Ci, że u niego pada deszcz. 
NO I PO CO MI TO WIEDZIEĆ? 

Rozejrzyj się dookoła i powiedz gdzie stoisz? 
Może z kim stoisz??
Albo z czym stoisz???

Wyobraź sobie, że nie masz nic. 
Jesteś w "łysym polu", sam bez niczego.
Czy dasz radę wytrzymać w tym stanie przez pół dnia, sam ze sobą? 

Ludzie boją się ciszy,  boją się samotności, bezczynności, boją się nudy, dlatego dają się łatwo złapać w SIEĆ (i w tej sieci już pozostają). Sięgają po telefon i odpływają w krainę cyfrowej szczęśliwości.

Te wszystkie aplikacje zostały stworzone dla nas, a nie my dla nich. Musimy się nauczyć z nich korzystać w zdrowy sposób. Może w tym czasie jak patrzyłeś/ patrzyłaś w TEN telefon ominęła Cię ważna chwila, coś przegapiłeś. 

Czasem zastanawiam się, czy ja też nie przegapiłam kawałka mojego życia, tak jakby taśma urwała się w czwartej klasie podstawówki i film zmienił odtwarzacz.
Gdzieś w tej drodze straciłam znajomych, zyskałam w necie tych samych (lepiej się tam z nimi dogaduję),
straciłam rodzinę, bo krótko jestem w domu, a jak jestem to tylko w książkach, 
straciłam pasje, bo pasja przerodziła się w pasjonujące przeglądanie stron,
straciłam wolny czas, bo zatraciłam go w telefonie, 
straciłam zdrowie, bo nie miałam czasu,
straciłam życie, bo nie żyłam tak jak ŻYCIEM SIĘ ŻYJE.

Już za chwilę nadejdzie czas, który będzie okazją by wspomnieć tych których już tutaj nie ma. Postaraj się w tym czasie wyłączyć. Wyłączyć się od: internetu, książek, telefonu, nawet naszego bloga i  wszystkiego co odciąga Cię od tych, którzy są przy tobie jeszcze tutaj. Będąc TAM będziesz żałował straconych dni- NIE na Snapchacie lecz tych REALNYCH.

Pomyśl o tym. 


                                                                                        Twój wewnętrzny GŁOS



                                                                                                                                                  

Komentarze