Przejdź do głównej zawartości

Wywiad z Jackiem Kowalczykiem

W nowym roku szkolnym 2016/2017 wybory na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego wygrał z dużą przewagą głosów, uczeń klasy II C - Jacek Kowalczyk.
W związku z tym wydarzeniem postanowiłyśmy  zadać mu kilka pytań...

- Co skłoniło Cię do startowania na przewodniczącego 2LO?
- Spodziewałem się takiego pytania na debacie i zdziwiłem się, że go nie było <śmiech>.  Stwierdziłem, że trzeba coś zmienić w tej szkole i uważam, że jestem odpowiednią osobą, aby to zrobić.

- Co w najbliższym czasie zamierzasz zmienić w naszej szkole?   
-  Po pierwsze chciałbym, aby samorząd był typowo uczniowski. Aby nie zamykał się w wąskim gronie lecz był otwarty na innych ludzi i ich pomysły.

- To znaczy, że w ubiegłym  roku był on zamknięty?
-  W pewnym sensie tak.  Ja osobiście nie byłem na żadnym spotkaniu samorządu i w ogóle o nim  nie słyszałem, przy czym nie miałem możliwości, aby uczestniczyć w różnych akcjach przez niego organizowanych. Dlatego chcę, aby w tym roku szkolnym takie spotkania były otwarte, a kiedy już wszystko będzie działało tak, jak sobie zaplanowałem, to mam w planach zorganizowanie wielu różnych akcji. Chciałbym udoskonalić istniejące już wcześniej wydarzenia, takie jak różnego typu imprezy szkolne lub dni tematyczne oraz  wprowadzić nowe rzeczy, np. debaty oksfordzkie.

-Byłeś pewny zwycięstwa czy raczej obawiałeś się konkurencji?
-Oczywiście, że  nie byłem pewny zwycięstwa,  lecz zawsze przy wyborach najważniejsze znaczenie miała debata, którą w tym przypadku wygrałem,  więc nie miałem potem jakichś większych obaw.

- Jak czułeś się w chwili ogłoszenia wyników?
- Byłem na konkursie z matematyki, więc  za bardzo nie miałem możliwości na euforię, ale w głębi duszy bardzo cieszyłem się ze zwycięstwa. Dopiero po wyjściu z sali otrzymałem gratulację i dotarło do mnie to, że teraz ja jestem nowym przewodniczącym.
Poczułem, że te półtora tygodnia ciężkiej pracy, bo tyle mniej więcej trwała cała kampania, opłaciło się. Odczułem więc ogromną satysfakcję i zadowolenie z siebie.

- Opowiedz o przebiegu kampanii. Skąd czerpałeś pomysły i czy ktoś Ci w tym pomagał?

- Kampanię zacząłem od zebrania sztabu składającego się ze znajomych z obecnej i poprzedniej klasy, ponieważ odpowiednich ludzi u swego boku, uważam za priorytet. Oparłem ją głównie na plakatach i dolarach z moją podobizną <śmiech>. Najbardziej zależało mi na tym, aby wszystko było pomysłowe i ciekawe oraz żeby skupiało uwagę innych.

- Na koniec opowiedz nam coś o sobie. Jakie są twoje plany na przyszłość i marzenia?

- W sumie to interesuję się ekonomią i geografią  pomimo tego, że jestem na "mat-fizie", dlatego w przyszłości celuje w takie rzeczy jak biznes, ekonomia. Moje plany obejmują także studia za granicą, szczególnie interesują mnie uczelnie w Wielkiej Brytanii, a potem widzę sie raczej w pracy w biznesie własnym bądź czyimś...





Bardzo dziękujemy naszemu nowemu przewodniczącemu za przeprowadzoną rozmowę, jeszcze raz gratulujemy  oraz życzymy wielu sukcesów w swojej działalności.





















Wywiad z przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego  Jackiem Kowalczykiem przeprowadziły: Żaneta Kosior, Gabriela Ozimek i Karolina Sosnowska.